Моята количка

Общо
0 продукт продукта
0.00лв.
Продължи с пазаруването

Ползи от семената чиа: истинско чудо и толкова вкусни

Ползи от семената чиа: истинско чудо и толкова вкусни

Думата „чиа“ е с произход от маите и означава „сила“. В продължение на хиляди години това семе се е използвало в Централна Америка като основна храна. Това е така, защото семената чиа са пълни с витамини, омега-3 мастни киселини и минерали.

Въпреки, че те първоначално са били част от диетата на маите и ацтеките, сега те са широко известни в целия свят, а спортистите, повече от всеки друг, са склонни да ги предпочитат.

Освен че са хранителни, добрата новина е, че не променят вкуса на храната – може да ги комбинирате както със сладки, така и със солени неща!

Типичните рецепти за закуска, десерт или вечеря могат да включват тези малки семена без глутен, които ще добавят невероятно количество фибри и антиоксиданти.

Ето някои интересни факти за тази супер зърнена храна според Американското дружество по хранене:

  • Те съдържат 5 пъти повече калций от млякото (това е идеално за тези, които имат непоносимост към лактоза или вегани).
  • Те имат 3 пъти повече антиоксиданти от боровинките.
  • Те са 3 пъти по-богати на желязо от спанака (идеално за тези, които страдат от анемия).
  • Те съдържат повече протеини, отколкото зеленчуците.
  • Те съдържат 2 пъти повече фибри от овесените ядки (препоръчва се за хора със запек).
  • Те осигуряват 2 пъти повече калий от бананите (който помага за предотвратяване на спазмите).

   Намаляване на апетита

Ако се окажете в следобедните часове с неконтролируемо желание да ядете нещо сладко или солено, опитайте да хапнете лъжица от тези семена.

Те осигуряват невероятно чувство за ситост и също така са лесни за усвояване.

Препоръчваме да консумирате семената чиа със закуската, за да поддържате стомаха си щастлив няколко часа.

Може да ги смесвате с кисело или прясно мляко или дори портокалов сок.

 

 

Хидратация

Вие сте от хората, които обикновено не пият много течности през деня? Може би това е, защото забравяте или не обичате да пиете много вода.

В този случай яжте семената чиа, защото те помагат на тялото да остане хидратирано.

Също така са перфектни преди упражнения или много интензивен ден.

 

Намаляване на болките в ставите

Омега-3 мастните киселини в семената чиа са противовъзпалителни, което е идеално, ако ставите ви болят.

Воините ацтеки са използвали тази зърнена култура за лечение на наранявания на коляното например.

Ако имате артрит или остеоартрит, предлагаме да добавите семената към закуската.

 

 

Те помагат да отслабнете

 

Една от основните ползи от семената чиа е, че помагат да отслабнете. Това е благодарение на фибрите, които съдържат, и способността им да контролират апетита.

Когато влязат в контакт с вода, тези семена се разширяват до 10 пъти повече от първоначалния си размер. Не се притеснявайте – това не е лошо нещо. Няма да усещате глад дълги часове!

 

 

 

Ако това не е достатъчно, има още ползи от семената чиа, които искаме да споделим:

  • Те премахват течностите и токсините (помагат да се предотврати клетъчното окисление).
  • Те регулират чревната флора.
  • Те намаляват безпокойството (помагат ви да се отпуснете).
  • Те се борят с целулита.
  • Те ускоряват метаболизма и изгарят мазнините.

За да извлечете всички ползи от семената чиа, препоръчваме ви преди да ги консумирате, да ги накиснете във вода. 1 супена лъжица семена на чаша вода е достатъчна.

Тогава просто ги добавете към всяка храна или напитка, и консумирайте с удоволствие!

 

 

Разберете също така какви преимущества предоставя пазаруването на хранителни стоки от онлайн супермаркет.

 

Сайтът използва "бисквитки". Научи повече

Приемам (затвори)

Сайтът използва "бисквитки". Научи повече

Приемам (затвори)